Inkomstförfrågan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Viktigt att tänka på när du använder våra e-tjänster

Om du behöver gå tillbaka ett steg i e-tjänsten - använd alltid den röda knappen Gå tillbaka längst ner på sidan. Klicka INTE dig bakåt uppe i webbläsaren, då kommer du att förlora all inmatad information och får börja om.  

Inkomstförfrågan

När du får stöd/hjälp från socialförvaltningen tas en avgift ut. Hur mycket du betalar i avgift beror på hur mycket hjälp du får och hur hög inkomst du har. Du är själv skyldig att informera om ändrade förhållanden som sker under året och som kan påverka din avgift. Om de ändrade förhållandena avser hel månad ska det nya avgiftsbeslutet gälla från och med den månad som ändringen inträffade. 
För gifta och registrerade partner som ej lever åtskilda läggs inkomster ihop och delas lika. Fyll därför i bådas inkomster. 

Om du väljer att inte lämna in din inkomstförfrågan kommer du att debiteras enligt taxa.

 Avgiften omprövas varje år.
 
När din avgift är beräknad får du ett avgiftsbeslut hemskickat, där du kan kontrollera dina uppgifter och se vilka avgifter du fått. Om du har synpunkter eller frågor angående avgiften, ta gärna kontakt med avgiftshandläggaren via kommunens kontaktcenter 0371-81000.
 
Du har tre veckor på dig att överklaga  avgiftsbeslutet.

Skyddad identitet

Om du inte kan eller bör använda e-tjänster (exempelvis på grund av skyddad identitet) behöver du vända dig till Kontaktcenter Gislaveds kommun telefonnummer 0371-810 00.  Alternativt hämta blankett i Gislaveds kommuns reception.

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa